Training Within Industry – kiedy powstało to podejście i jak je wdrażać?
Reading time: 2 minutesOlga Zezula, Konsultant 4Results
Koncepcja TWI powstała na tle wydarzeń II wojny światowej, kiedy po ataku wojsk japońskich na Pearl Harbor, Stany Zjednoczone podjęły decyzję o przystąpieniu do działań wojennych. Dziś TWI z powodzeniem sprawdza się w nowoczesnych organizacjach jako metoda wdrażania do pracy nowych pracowników.
W trakcie II Wojnie Światowej w USA rozpoczęto masowe nabory do wojska wśród młodych mężczyzn, którzy pracowali wówczas w różnego rodzaju przemyśle, m.in. w zbrojeniowym, odgrywającym w tym czasie kluczową rolę. Skutkiem tego, na rynku zaczęło brakować rąk do pracy. Cały dotychczasowy system pracy zaczął ulegać zmianie, do fabryk przyjmowano kobiety, młodzież oraz pracowników administracyjnych, którzy nie posiadali odpowiedniej wiedzy i kwalifikacji do wykonywanie przydzielonych im zadań. Odpowiedzią rządu amerykańskiego na tę sytuację był program interwencyjny, stworzony przez naukowców oraz czołowych menedżerów – Training Within Industry Service, który miał na celu szybkie i efektywne nabycie nowych umiejętności, niezbędnych do pracy w przemyśle.
Nowe oblicze TWI
Program ten przez lata ulegał transformacjom i doskonalił się przybierając formę, jaką znamy i wdrażamy obecnie, z pewnością proces nie jest jeszcze zakończony. Dowodem na to są nasze doświadczenia w codziennej pracy z Klientami, gdzie ciągle wyłaniają się kolejne, nowe obszary, w których TWI znajduje zastosowanie. Elastyczność tej metody sprawia, że można ją z powodzeniem łączyć z istniejącymi już procesami, lub budować na niej od nowa.
TWI rozumiemy jako program rozwoju pracowników, który wyposaża ich w umiejętności instruowania i doskonalenia sposobów pracy.
TWI: system z silnym fundamentem
Wieloletnie doświadczenia organizacji, które stosują TWI, pokazują, że jest to metoda która sprawdza się w praktyce ponieważ jest „zapięta” w system, oparty o silne podwaliny kultury organizacyjnej, takie jak:
- szacunek dla każdego współpracownika,
- indywidualne podejście do człowieka,
- zaufanie i dawanie ludziom odpowiedzialności,
- zaangażowanie w budowanie kultury ciągłego doskonalenia,
- uczenie innych sposobów i powodów dla których warto usprawniać swoją pracę,
- pokazywanie ludziom jak praca z powyższymi zasadami wpływa na ich codzienność i stosunek do organizacji.
TWI to uniwersalna metoda, która z powodzeniem sprawdzi się na produkcji, w procesach usługowych, w branży medycznej czy też w administracji publicznej.